Selasa, 22 April 2014

CoD Ke SeTiA AlAm PuNyA CeRiTa


Salam Sahabat Semua ….

Syukur Alhamdulillah ….. semalam berjaya buat COD Oat Snacks di Setia Alam. Perancangan awal sebenarnya Hakak Gorjes ni nak datang ke area rumah Admin untuk dapatkan Oat Snacks, memandangkan atas sebab-sebab tertentu, Hakak Gorjes mintak jumpe saja di Setia Alam sahaja… So Admin pun kira oklah, demi customer kan citernyer…

Hakak Gorjes ni order 2 box Date & Fate, Oat Sanwa & Oat Snack Jomei. Memang sedap dan lebih jimat. Sebelum nak balik tu, Hakak Hojes ni bagi tau nak order 1500 pcs Date & Fate (Purple Box & Cream Box). Syukur Alhamdulillah, rezeki di malam hari.

Rezeki itu milik Allah, maka dengan itu, hendaklah kita sentiasa bersyukur dan janganlah kita tamak serta bongkak dengan rezeki Allah berikan. Walau tak banyak mana pun Hakak Gorjes ni order, Admin rasa amat bepuasa hati. Sesungguhnyer kejujuran dan keikhlasan itu penting dalam berbiznez. Sesungguhnyer manusia itu “Pendosa” dan “Pelupa” ….

Sedikit sharing daripada officemate Admin semalam, menceritakan bagaimana seorang biznez woman yang Berjaya, kawan Admin maklumkan beliau ni pengasas kepada Coklat Minta yang terkenal sekarang ni. Antara lain tips murah rezeki daripada beliau adalah dengan bersedekah setiap hari paling minima RM100.00. Allahuakhbar …… Kita macam mana erk …. !!!!!!

Sesunggh bersedekah itu akan menjadikan kita lebih kaya …. Ye ker ? ….. buat dulu, baru tau… Admin dah merasainyer … lain macam jerk tau ..Syukur Alhamdulillah ….. Sedekahlah walau sedikit dan mengikut kemampuan kita … Insyallah Allah sajalah pemberi rezeki …. Bukan manusia yang “Pendosa” dan “Pelupa” ….

Jom layan sikit Vesi Terbaru Gift wit Love .. from Heath to Soul kami ni … Kerlass kan Moto kami ni … Grand …hahaha ….



W’salam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KoMeN JaNgAn TaK KoMeN .... KoMeN YaNg JuJuR ItU LeBiH BaIk ......